Wycieczka do Zakopanego

W poniedziałek 18 listopada 2021r z grupą harcerzy NS  wyruszyliśmy autobusem na czterodniową wycieczkę do Zakopanego. Wycieczka została zorganizowana i sfinansowana w ramach projektu Harcerstwo Kształci, gdzie uczestnicy brali udział w szkoleniu  “SPOŁECZNE WARTOŚCI Harcerstwa NIEPRZETARTEGO SZLAKU’’ Uczniom towarzyszyli w charakterze opiekunów nauczyciele i wychowawcy ZPRW w Skarżysku.

W pierwszej kolejności zanim jeszcze dojechaliśmy do Zakopanego zatrzymaliśmy się   w Krakowie. Trasa wycieczki,  obejmowała Kazimierz charakteryzujący się historycznymi i nieczęsto spotykanymi  w Polsce żydowskimi knajpkami, to miejsce gdzie znajdują się  gotyckie kościoły oraz synagogi.  Następnie udaliśmy się na Rynek Starego Miasta. Podziwialiśmy Kościół Mariacki, pomnik    A. Mickiewicza, renesansowe Sukiennice i Ratusz. Na Wawelu oprócz zapoznania harcerzy   z charakterem i celami szkolenia odwiedziliśmy groby Królów Polskich i wielkich Polaków znajdujące się w Katedrze oraz dziedziniec i posąg Smoka Wawelskiego.

Następnie pojechaliśmy do Zakopanego. Po szkoleniu poznawanie gór zaczęliśmy od pieszej wycieczki przez Dolinę Strążyską na Sarnią Skałę i Dolinę Chochołowską. Po południu byliśmy w papugarni. Dzień zakończyliśmy warsztatami szkoleniowymi. Kolejnego dnia poszliśmy do Morskiego Oka, a po obiedzie podziwialiśmy widoki z Antałówki na Wielką Krokiew i uczestniczyliśmy w szkoleniu w plenerze. Wieczorem odpoczywaliśmy w kompleksie basenowym Chochołowskie Termy. W dzień wyjazdu wjechaliśmy kolejką linową na Gubałówkę. Na górze po krótkim podsumowaniu szkolenia mogliśmy kupować pamiątki, robić zdjęcia i podziwiać widoki. Później zjechaliśmy na dół  i udaliśmy się na Krupówki. Wycieczka była bardzo ciekawa i przyjemna. Przywieźliśmy z niej ciekawe doświadczenia  i wspomnienia.